webosik blog

Moje spojrzenie na IT

Kulki 2.0

Platforma Technologia Data wydania
C# XNA/MonoGame Wrzesień 2016

Druga wersja gry, w klasyczne kluczki. Dużo lepiej dopracowana, mądrzej zaprojektowana i od czasu do czasu rozwijana.

Sama rozgrywka nie zmieniła swoich zasad, natomiast dodano możliwość zmiany rozmiaru planszy, liczby kolorów kulek, wygląd kulek oraz animację. Dodatkowo dodano „combo”, które zwiększa mnożnik punktów za zbite kulki. Combo uzyskuje się poprzez kolejne zbijanie ciagów kulek, jeden po drugim bez etapu losowania. Wymaga to odpowiedniego planowania i układania ciągów tak, by po zbiciu jednego ciągu odrazu można dodać kulkę na koniec innego ciągu.

 

Pierwszą werjse gry opublikowałem we wrześniu 2016 roku, od tego czasu gra doczekała się 5 kolejnych wersji które między innymi:

  • poprawiły wykrytę błędy,
  • poprawiły nieco kolorystykę kulek, tła.
  • Dodały nowe funkcjonalności:
    • wyświetlanie kolorów kulek, które zostaną dodane przy następnym ruchu,
    • zapis gry – szczególnie przydatny przy dużych rozmiarach planszy,
    • możliwość przełączenia gracza – wcześniej nazwa gracza była brana z nazwy użytkownika w systemie

 

Wraz z grą rozwijałem prosty framework oparty na MonoGame, który ułatwia wyświetlanie animacji i pojedyńczych obrazków wybranych z mapy. Dodaje prosty zapis danych (klucz – wartość) inspirowany Shared Preferences znanym z API Android’a. Framework dodaje także menadżer ekranów, proste gui oraz uprzyjemnia korzystanie z elementów MonoGame.

Link do repozytorium


Powrót do spisu gier