Moje spojrzenie na IT
Platforma | Technologia | Data wydania |
---|---|---|
C# XNA/MonoGame | Wrzesień 2016 |
Druga wersja gry, w klasyczne kluczki. Dużo lepiej dopracowana, mądrzej zaprojektowana i od czasu do czasu rozwijana.
Sama rozgrywka nie zmieniła swoich zasad, natomiast dodano możliwość zmiany rozmiaru planszy, liczby kolorów kulek, wygląd kulek oraz animację. Dodatkowo dodano „combo”, które zwiększa mnożnik punktów za zbite kulki. Combo uzyskuje się poprzez kolejne zbijanie ciagów kulek, jeden po drugim bez etapu losowania. Wymaga to odpowiedniego planowania i układania ciągów tak, by po zbiciu jednego ciągu odrazu można dodać kulkę na koniec innego ciągu.
Pierwszą werjse gry opublikowałem we wrześniu 2016 roku, od tego czasu gra doczekała się 5 kolejnych wersji które między innymi:
Wraz z grą rozwijałem prosty framework oparty na MonoGame, który ułatwia wyświetlanie animacji i pojedyńczych obrazków wybranych z mapy. Dodaje prosty zapis danych (klucz – wartość) inspirowany Shared Preferences znanym z API Android’a. Framework dodaje także menadżer ekranów, proste gui oraz uprzyjemnia korzystanie z elementów MonoGame.